Ingen Svennis i Sverige.

2009-10-24 @ 13:51:00
Under veckan meddelande Sven-Göran Eriksson i ett brev att han inte kommer att bli den nye förbundskaptenen för Sverige. I brevet skriver han bland annat "Att få representera mitt hemland i en förbundskaptensroll är bland det finaste tränaruppdrag jag skulle kunna tänka mig"

Brevet kan läsas här under.


Med anledning av mediaintresset i samband med tillsättandet av en ny svensk Förbundskapten vill jag göra följande uttalande. Jag är naturligtvis mycket stolt över att ha varit en av Svenska Fotbollförbundets kandidater. Extra hedrad känner jag mig faktiskt över det stöd jag fått från svenska supportrar i olika nätundersökningar i svensk media, samt spelare i laget.

Efter att Lars-Åke Lagrell kontaktat mig kan jag bekräfta att jag övervägt frågan mycket noga men på egen hand kommit fram till att uppdraget tyvärr inte passar in med det långsiktiga åtagande jag tagit på mig i Notts County som jag planerar att fullfölja.

Att få representera mitt hemland i en förbundskaptensroll är bland det finaste tränaruppdrag jag skulle kunna tänka mig, men jag vet samtidigt att Sverige har många andra mycket kompetenta kandidater varför jag ser en fortsatt ljus framtid för svensk fotboll. Jag kommer inte att lämna några ytterligare kommentarer i denna fråga.


Med vänlig hälsning, Sven-Göran Eriksson


Nu återstår det att se vem det blir, de två hetaste kandidaterna är Backe och Hamrén troligtvis med Lennartsson som assisterande.  Det har kommit till nya kandidater så som den gamle stor spelaren Lothar Matthäus samt den forne Milan tränaren Alberto Zaccheroni. Den nye förbundskaptenen kommer få en svår första match, Italien står för motsåndet den 18 November.

På Krossboll har Hasse Backe vunnit omrösningen om vem som ska ta över efter Lagerbäck på andra plats kom Svennis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Sport Sport Sport
RSS 2.0